Hoveddel Side topp

Peter Hidas

seniorrådgiver, Gartner

Nytt lys på Big Data og analyse

Gartner har presentert sin siste «magiske kvadrant» for Business Intelligence and Analytics som innebærer en betydelig omstokking i leverandørlandskapet. Årsaken er de nye krav som digitalisering og såkalt «bimodal» utvikling av systemer vil føre med seg. Kravene legger større vekt på smidighet, rask prototyping og selvbetjening for brukerne enn de tidligere vurderinger.

Anoop Sharma

Leader Analytics & Information Management Nordics, Cognizant

Customer journey analytics made easy

In the current digital environment companies are faced with challenges to retain customer loyalty larger than ever before. As organizations strive to expand their customer base through multiple digital touchpoints, they end up interacting with their customers through various channels such as websites, mobile apps, social media and wearables. To remain competitive, organizations need to adopt a holistic approach to track the omnichannel customer journey and enable the growth of the businesses.

Anoop Sharma leads the Analytics and Information Management Practice for Nordics within Cognizant.
Anoop has more than fifteen years of experience as in the Information Management space, including Analytics, Big Data, Digital Transformation, Data Warehousing, Business Intelligence, Master Data Management, Data Quality, Data Governance etc. In the course of his career he blended delivery with business development and Information Management strategies.
Anoop is very keen on pushing thought leadership discussions with large clients, among his pet projects: a unique Information Factory architecture, solution for Smart Buildings in partnership with Microsoft and Deep Learning investments with our offshore labs. Anoop is a member of Nordic Digital Team and focusing in developing and establishing Data driven Digitally enabled ideas, innovations, platforms and solutions.

Thomas Wold Johansen

CTO / Leder Tech, SpareBank 1 Mobilbetaling AS

mCASH – hva brukes det til?

mCASH er en mobilbetalingstjeneste, levert av SpareBank 1. Hva er egentlig bruksmønsteret i appen? Vi har vennebetaling og netthandel. Du kan bruke appen i en rekke butikker over hele landet og på festivaler og andre arrangement. Det er også mulig å kjøpe direkte fra reklame og gjennom andre apper. Nå har vi også lansert en verdensnyhet – Sosial betaling. Hva vet vi så om hvordan dette tas i bruk – og brukes det i det hele tatt? Hvem er brukerne, og hvor ofte brukes appen? Kom og hør hvordan vi i mCASH bruker våre datakilder til å drive innsiktsbasert produktutvikling, basert på lean startup.

Rolf Frydenberg

 Daglig leder (CEO)/Partner, Manag-E Norge AS

Hvordan Big Data bidrar til å effektivisere alt

Big Data Analytics er ikke bare en frittstående løsning som tas i bruk av data scientists og andre kloke hoder. Alle typer applikasjoner kan med innebygget Big Data-funksjonalitet bli langt mer effektive, og til og med intelligente. I dette foredraget skal vi se nærmere på noen eksempler fra kunder som benytter løsninger med integrert Big Data.

Rolf Frydenberg har vært i IT-bransjen siden 1980, og har det meste av tiden jobbet med programvare – fra utvikling til implementering, markedsføring og salg. Rolf har også mange års erfaring fra ledelse innen IT. I dag er Rolf leder for Manag-E Norge AS, et selskap som jobber med løsninger som gjør både IT-avdelinger og IT-brukere mer effektive.

Side bunn

Søkeresultater

Sidebunn