Hoveddel Side topp

Hvordan adoptere en datadrevet kultur

Daniel Andersen – Partner Manager i Google Cloud Norge

Data er den nye oljen. Det er helt essensielt for bedrifter å kunne benytte potensialet i sin egen data for være endringsdyktige, ta smartere avgjørelser og effektivisere driften slik at man kan bygge et godt fundament for fremtiden. Google vil snakke om hvordan man skal bruke big data på tvers av selskapet, skreddersydde skyplattform-løsninger og bruk av ny teknologi som AI og ML.

I løpet av hans 5 år i Google har Daniel Andersen jobbet med å bygge opp Google Cloud i Norden og har hjulpet alt fra unicorns til offentlige etater med å ta i bruk ny teknologi og adoptere en datadrevet kultur. Daniel brenner for innovasjon, teknologi og arbeidskultur og har en bakgrunn fra produktutvikling og forretningsstrategi. 

Hvordan ny teknologi skaper merverdi for samfunnet

Linda Hofstad Helleland – stortingsrepresentant og tidligere distrikts- og digitaliseringsminister, Høyre 

Fra gradvis forbedring til radikal innovasjon – Hvordan data og digitalisering kan skape innovasjon, verdiskapning og nye arbeidsplasser.

Linda Hofstad Helleland er stortingsrepresentant og representerer Høyre. I 2020 ble hun distrikts- og digitaliseringsminister i Solberg-regjeringen. 

Digitalisering i alle kanaler – hva betyr det egentlig?

Liv Dingsør – daglig leder i DigitalNorway

Norsk næringsliv og samfunnsliv er avhengig av at flere bedrifter evner å delta i omstillingen og innovasjonsarbeidet som skjer i de ulike bransjene og verdikjedene. Dette er en omstilling som i økende grad drives frem av digitalisering og bedrifters evne til å samle, prosessere og utnytte data og digitale teknologier for nye formål og nye løsninger. Men hva kreves av oss for at vi skal lykkes? Hvilken digital kompetanse trenger vi? Hvordan skal vi jobbe effektivt på tvers? Og hvordan skal vi få tilgang til relevante og anvendbare data i skala? Få også med deg konkrete tips og tilgang til relevant kompetansinnhold som kan hjelpe deg i gang eller videre.

Liv Dingsør er daglig leder i DigitalNorway. Dingsør er siviløkonom fra NHH og tidligere landslagskjører i snowboard. Hun har bakgrunn fra DNB og Aker ASA, samt flere selskaper hun har ledet gjennom store endringer. Dingsør brenner for økt bruk av data og teknologi for en bærekraftig omstilling av næringslivet. Hun sitter i en rekke utvalg og ekspertgrupper, og var blant annet en del av regjeringens ekspertgruppe for datadeling i næringslivet. 

DigitalNorway er en non-profit startet i 2017 av en rekke engasjerte næringslivsaktører for å få fart på digitaliseringen av norsk næringsliv, med et spesielt fokus på små og mellomstore bedrifter. De jobber med å sikre bedrifter og ansatte tilgang til kunnskap og nettverk de trenger i en digital verden. DigitalNorway fokuserer også  på å drive frem større samarbeidsprosjekter innen deling av data og livslang læring, i tett samarbeid med næringslivet, akademia og offentlig sektor. 

Hvordan bli datadrevet og endringsdyktig

Kim Jarno-Kristiansen – CEO, digital transformasjon ekspert, Axaz

Morten André Knutsen – CFO, virksomhetsarkitekt, Axaz

De siste årenes teknologiinnovasjon har gjort det mulig for organisasjoner å blir mer datadrevet og oppnå store gevinster gjennom digitalisering. Skytjenester har gjort barrieren for å ta i bruk ny teknologi lavere med en leveranse- og forretningsmodell som ikke krever tunge implementeringsprosjekter eller store initielle investeringer. Axaz vil snakke om hvilke muligheter dette teknologiske skiftet har gitt virksomheter i dag, og hvordan man lykkes med kontinuerlig digital transformasjon.

Axaz er en teknologipartner som hjelper bedrifter på den digitale reisen, både som sparringspartner og som leverandør av markedsledende teknologi. Med et bredt spekter av tjenester er det mulig å tilpasse seg hver enkelt bedrifts posisjon i digitaliseringsløpet, og bidra for å løfte ambisjoner og realisere mulighetene innen en kort tidshorisont. For å legge til rette for innovative løsninger har alle ansatte høyere utdannelse og bakgrunn fra forskjellige bransjer.

Kim Jarno-Kristiansen har over 20 års erfaring med digital transformasjon og ledelse. Han har jobbet i ulike roller innen teknologi og innovasjon på tvers av mange sektorer, inkludert telekom, finans, media, energi, detaljhandel og offentlig sektor. Kim brenner for teknologi og innovasjon og har vært en strategisk rådgiver til mange av Norges største selskaper, samt en rekke SMB-virksomheter, både private og offentlige. I 2016 var Kim en av gründerne bak konsulentselskapet Egde Consulting, som i dag er ca. 100 ansatte, i 2018 bygde han og ledet PwC Agder sin satsing innen digitalisering og innovasjon og i 2021 hentet han sammen med Morten André Knutsen og Ruben Jenssen tunge investorer på laget og gründet storsatsningen Axaz med mål om å disruptere tradisjonelle IT-leverandører.

Morten André Knutsen brenner for virksomhetsarkitektur, finans, strategi og mennesker. Han startet sin karriere i PwC i 2015 hvor han jobbet mye med prosjekter innen virksomhetsarkitektur, strategi og finans på tvers av en rekke sektorer. Han har vært med på over 50 transaksjoner hvor han erfarte hvor lite innsikt virksomheter har i sin egen data og hvor mye ubrukt potensiale virksomheter sitter på. I 2021 startet han sammen med Kim Jarno-Kristiansen og Ruben Jenssen Axaz med mål om å levere mer fremtidsrettede  IT-løsninger som hjelper virksomheter til å bli mer datadrevet og endringsdyktig. 
Morten André Knutsen har en mastergrad i Industriell økonomi og ledelse, samt fullfører en MBA i finans i 2022.

Hvordan navigere en digital transformasjon

Erik Bakstad – CEO, Ardoq

Dagens digitale landskap endrer seg raskt og blir stadig mer komplisert. Det er derfor avgjørende at virksomheter i dag har god kontroll og oversikt over virksomhetens arkitektur for å kunne ta de rette beslutningene. Virksomhetsarkitektur er avgjørende for å lykkes med å navigere digital transformasjon. Norske Ardoq har siden 2013 hjulpet store organisasjoner verden over til bedre utnyttelse av data, minimere risiko og prioritere riktig prosjekter gjennom å kartlegge sin interne arkitektur.

Ardoq er et norsk SaaS-selskap som hjelper virksomheter med å drive kontinuerlig, lønnsom transformasjon. Vår programvare gir IT- og bedriftsledere innsikt til å ta bedre beslutninger.  Selskapets strategiske verktøy hjelper organisasjoner med å planlegge og forutsi innvirkningen av endringer på tvers av teknologi, kapabiliteter, prosesser og mennesker. Ardoq opererer i et globalt market og har over 200 kunder fordelt over ulike regioner.

Erik Bakstad er administrerende direktør og medgründer i Ardoq. Gjennom sin yrkeskarriere fra utvikler, SaaS-produktarkitekt, teknologievangelist, produktleder, og etter hvert administrerende direktør, har han fått dyp og bred erfaring innen forretning og teknologi.

How to create “The Connected Business”

Mike Kiersey – Global Technology Director and CTO for EMEA, Boomi

Integration platforms with low code have changed the way of thinking about digital transformation and automatization. More and more companies use an integration platform as a service to achieve digital transformation goals faster by unifying systems, applications, data integration, API management and workflow automation. 

The reality is that integration is the perfect foundation for 'Integrated Experiences' but it is not enough. Data readiness, user engagement, and the unified platform are critical to delivering such an Integrated Experience, and will become critical to an organisation’s survival. The winners are building a modern tapestry of integrated experiences. Mike Kiersey, Boomi's CTO for EMEA will talk about the challenges of implementing an 'Integrated Experiences' strategy and how by overcoming those challenges your company can flourish and grow in the future.

Boomi instantly connects everyone to everything, anywhere with our cloud-native, unified, open, and intelligent platform. Boomi is trusted by more than 18,000 customers globally for its speed, ease of use, and lower total cost of ownership. As the pioneer at fueling intelligent use of data, Boomi’s vision is to make it quick and easy for customers and partners to discover, manage, and orchestrate data, while connecting applications, processes, things, and people for better, faster business outcomes.

Mike Kiersey leads and manages all aspects of Boomi’s sales engineering (presales) teams to help customers adopt Boomi’s platform by assisting them to solve complex business and IT problems with the innovative use of Boomi’s platform and other emerging technology.

Hvordan utvikle forretningsapplikasjoner raskere og mer kostnadseffektivt

Marius Tuft Mathisen – daglig leder i Appfarm

Muligheten til å kunne utvikle forretningsapplikasjoner raskt og kostnadseffektivt har vist seg å være svært viktig i en verden hvor alle selskaper er nødt til å bli datadrevet for å henge med i tiden og fortsatt være konkurransedyktig.
Norske Appfarm kommer for å snakke hvordan deres løsning brukes til å digitalisere manuelle og repetitive prosesser, innovere frem nye tjenester og produsere data som kan brukes over hele organisasjonen.

Marius Tuft Mathisen (PhD, MSc, CFA) er daglig leder i Appfarm, professor på Entreprenørskolen ved NTNU, og har bakgrunn som ledelseskonsulent og bedriftsleder. Hans avhandling “The Growth of Research-Based Spin-Offs: Unleashing the Value of Academic Entrepreneurship” vant i 2018 den prestisjetunge Heizer Dissertation Award for beste PhD globalt. I dag demonstrerer han hvordan digital transformering gjøres ekstremt mye raskere, enklere og mer tilgjengelig gjennom no-code-teknologi.

Side bunn

Søkeresultater

Sidebunn