Dette er noe av det du kan prøve på Virtualworld
- VR med full bevegelsesfrihet og ryggsekk-pc.
- Opplev det planlagte World Ocean-bygget på Fornebu.
- Beveg deg rundt i et komplett sykehjem i VR, brukes som trening for ansatte.
- Anti-terror treningssimulator mot drone-angrep i VR.
- Besøk en digital tvilling i en kjent butikkjede og opplev sensordata på nært hold.
- Hopp fra toppen av MediaCity-bygget i Bergen!
- Del og jobb sammen med andre på forskjellige lokasjoner i VR.
- En mengde forskjellig utstyr fra de mest kjente leverandørene er klar til å testes
- Og mye, mye mer!
Christian Fjestad
Leder Innovasjon i SpareBank1 Østlandet
Augmented Reality i bank – hvordan gjøre økonomiopplæring gøy for ungdom?
SpareBank1 Østlandet har utviklet en AR-løsning for å styrke ungdoms kompetanse i personlig økonomi. Økonomien blir stand mer digital, og de unge mister den naturlige læringen som ligger i håndteringen av fysiske penger.
Banken valgte AR-teknologi for å løse et reelt behov for økt læringseffekt i allerede eksisterende utdanningsprogram. Målbevisst bruk av ny teknologi gjør at de unge sitter igjen med mer kunnskap og økonomiforståelse, og med det et god grunnlag for en fremtidig bærekraftig personlig økonomi.
Jo Jørgen Stordal
CEO, Pointmedia
Amplifying human performance with AR
A lot has been said about how all the 'R words as XR, MR, AR and VR will change the everyday life – but how is this actually in use and why is the industry investing and implementing this technology it right now?
Pointmedia is a Norwegian award-winning VR and AR company, focusing on holographic solutions. They are developing and delivering holographic systems in industry sector for clients as Aker Solution, TFMC and Hydro which they will show you in their talk.
Keith Mellingen
Forretningsutvikler/ VR&AR regissør, Rainfall
Visualisering i VR – det neste grensesnittet
Keith har vært en sentral figur i VR-miljøet i Norge. Han står bak nettverksmøter gjennom VR&Drinks og den største facebook-gruppen som omhandler VR og AR, Virtual Reality Norway. Dette er fora som har bidratt til å samle VR/AR miljøer, samt å vise frem VR/AR og hvilke muligheter det gir. Keith har også stor interesse for produsering av 360 filmer og har jobbet med omfangsrike prosjekter som Flåklypa og Marine Harvest. Keith jobber til dagen i Rainfall AS, et selskap som i en årrekke har jobbet med digitalisering og visualisering med bruk av teknologier som VR, AR og IOT. Keith vil presentere caser hvor kunder som Deloitte, Utestua og Marine Harvest har valgt å bruke slike visualiseringsteknologier som støtte i kommunikasjon og prosjektering.
Arve Øverland
Chief Strategy Officer, Haptiq
Johnny Sandaker/Marianne Lundgård
Senterleder/fagsjef psykisk helsevern, Sykehuset Innlandet
Siden 2016 har senteret benyttet VR-teknologi for bruk i nye kompetanseprogrammer. I samarbeid med industrien utvikler de nå VR-baserte scenarioer der ansatte har muligheten til «virtuell deltakelse». Senteret arbeider for tiden med nye virtuelle scenariomodeller der målet er større interaktivitet hos deltakerne.
Sykehuset Innlandet tester også ut bruk av VR-teknologi i behandling av pasienter innen psykisk helsevern.